“SAMEN STREVEN WE AL VIJFTIG JAAR NAAR ‘HET MAGISCHE MEER’ DAT WIJ ONZE KLANTEN EN ELKAAR WILLEN BIEDEN” Imre merkt dat het werkt. “Misschien niet meteen, maar mensen zijn toch eerder geneigd om zich heen te gaan kijken als ze er een weekendje New York mee kunnen verdienen. Onze nieuwste collega is bij ons gekomen via de BeloningsBoetiek. Natuurlijk brengt zo’n beloning kosten met zich mee voor ons als kantoor, maar het inschakelen van een recruitmentbureau is duurder. We vinden het niet erg om geld te investeren in onze zoektocht naar kundig personeel, maar dan besteden we het liever aan de mensen om ons heen die ons gericht helpen en een nieuwe collega aandragen.” HET TEAM CENTRAAL Voordat mensen bij deFinanseurs solliciteren, nemen ze vaak eerst een kijkje op de website van het kantoor, merkt Imre. “Dat is logisch, want sollicitanten willen weten: wat is het voor een bedrijf? De reacties op onze site en filmpjes zijn positief: we komen over als een vlot en professioneel bedrijf, met veel aandacht voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Dat klopt ook. Dat zie je bijvoorbeeld ook terug in onze sollicitatieprocedure. Sollicitanten hebben eerst een kennismakingsgesprek met twee personen. Als beide partijen door willen, dan komt een kandidaat eerst proefwerken en volgen nog twee gesprekken met steeds twee medewerkers, zodat de sollicitant een goed beeld krijgt van ons kantoor – én andersom. Met zes mensen zie je meer dan in je eentje.” Administratiekantoren mogen zich best wat meer bezighouden met marketing en communicatie, vindt Imre. “Ik denk dat veel kantoren denken: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg; ik hoef niet met marketing bezig te zijn. Maar dat is niet meer van deze tijd, zeker niet als je personeel wil werven.” Kantoren mogen best wat meer naar buiten treden, vindt Imre. Want het vak zelf blijft relevant: de duiding van cijfers is misschien juist wel actueler dan ooit. “Maak de branche sexy, laat jezelf wat meer zien. Dat mag écht.” HOE GAAF IS DEZE VIDEO? 18 &GO magazine
19 Online Touch Home