19

De medewerker centraal met slimmer kantoorbeheer DOOR: EVELINE AAN DE WIEL Ruimte voor persoonlijke notities, een notificatie als je aan een btwaangifte moet beginnen en zelf taken verdelen met jouw team: in Exact Online Kantoorbeheer zitten allerlei handige features verwerkt voor de medewerker van een kantoor, vertelt Thom van Velsen, productmanager bij Exact. “Dit product is ontwikkeld in nauwe samenspraak met kantoren. Het is een fijne tool die er mooi uitziet, prettig werkt en overzicht biedt. Zo blijf je samen in control, werk je efficiënter als team én wordt het werk alleen maar leuker.” Met Exact Online Kantoorbeheer start je jouw werkdag vanuit een centrale startpagina, met alle informatie die voor jou op dat moment relevant is. Wat wordt er van jou verwacht, hoe staat het met de voortgang en welke deadlines mag je niet uit het oog verliezen? Om te ontdekken waar kantoren écht mee geholpen zijn, bracht Van Velsen vele uurtjes door naast accountants, boekhouders en fiscalisten. Zo ontdekte de productmanager hoe zij dagelijks werken en vooral wat er beter kan. WERKPLEZIER Veel kantoren werken bijvoorbeeld nog met rommelige Excel-sheets voor de planning, zag Van Velsen. Daarom ontwikkelde Exact een overzichtelijk planbord met taken die medewerkers zelf naar zich toe kunnen trekken. Zo kunnen zij onderling het werk verdelen met hun collega’s. Ook rondslingerende post-its en notitieblokjes met aantekeningen zijn verleden tijd, want de tool biedt ruimte voor persoonlijke notities. Naast planning en voortgangsbewaking bevat Exact Online Kantoorbeheer Plus functies zoals voortgangsbewaking, urenregistratie en debiteurenbeheer, inclusief betaallinks en automatische herinneringen, en een Wwft-module voor de acceptatie van klanten. Het pakket kan zelfstandig worden gebruikt en is daarmee geschikt voor alle kantoren, vertelt Van Velsen. Net als in de Essentials-editie van Exact Online Kantoorbeheer blijft documentbeheer een belangrijk onderdeel, inclusief CRM en koppeling met Microsoft SharePoint. Thom van Velsen CENTRAAL DOSSIER Voor kantoren die al met producten van Exact werken, brengt Kantoorbeheer de volledige accountancysuite bij elkaar. “Vanaf de startpagina navigeer je bijvoorbeeld met één klik naar ons fiscale product, naar een klantdossier of naar een jaarrekening. Je werkt met een centraal dossier. Dus als je bijvoorbeeld de kwaliteit van de boekhouding controleert, dan upload je de conclusie daarvan naar je dossier; en op het moment dat je het jaarwerk voor die klant oppakt, dan krijg je daar al het bewijs dat de administratie in orde is. Die feature is behoorlijk uniek. Het biedt grip en overzicht, zodat je als kantoormedewerker prettiger werkt. Daar doen we het voor.” www.exact.com NOAB.NL 19 ADVERTORIAL

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication