12

EMPLOYER BRANDING De workshop van Bas en Fleur van Steamz borduurt voort op Arjens thema en gaat over het bouwen van een werkgeversimago. “Je bent misschien niet bijzonder, maar wel uniek”, zegt Bas. “Je hebt bepaalde normen en waarden in je bedrijf. Door deze te delen met toekomstige medewerkers, krijgen zij een beeld van je organisatie en trek je de mensen aan die je wilt aantrekken.” Hoe ga je hiermee aan de slag? Het begint met een brainstorm over wat jou als werkgever omschrijft. Doe dit het liefst samen met je medewerkers. Staan plezier en innovatie bij jullie centraal? Of misschien vitaliteit en samenwerking? Probeer te komen tot maximaal vijf kernwaarden die iedereen voelt. Geef deze waarden vervolgens regelmatig aandacht op social media en je website. Je hoeft echt niet te strooien met gembershots of workations op Ibiza. Foto’s van teamuitjes, verjaardagen of lunchwandelingen maken al duidelijk waar jullie voor staan. Hier wil je toch werken? BOKSCOACHING Even genoeg geluisterd: tijd voor actie! De workshop Bokscoaching van Evertine Schouten biedt welkome afwisseling. Al sparrend krijgen we verrassende inzichten als het gaat om ons gedrag en het effect daarvan. Hoe pak ik dingen aan en waarom doe ik wat ik doe? Wat bereik ik ermee en wat wil ik bereiken? Door te ervaren wat er gebeurt als je tegenover een ander staat, leer je dat je niet alleen kunt scoren door aan te vallen. Gebruikmaken van de kracht van de ander is ook een manier. Aan de hand van de vier DISC-typen zien we dat sommige mensen in het spel zitten om te winnen. Anderen om te leren, te vieren of te ontmoeten. In zakelijke relaties en samenwerkingen raadt Evertine aan te kijken waar de ander zit en je af te vragen wat hij of zij nodig heeft. Smalltalk of meteen terzake? Wel of geen grapje tussendoor? Haar ultieme tip tot slot: “Zoek tegenpolen op of mensen die net zo goed of iets beter zijn dan jij. Van hen kun je leren.” 12 &GO magazine

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication