37

DOOR: EVELINE AAN DE WIEL Ze combineren online boekhouden met persoonlijke raad en daad voor ondernemers. Voor een vast maandbedrag. Want, zoals de naam van advieskantoor No Frills. al zegt, ze houden niet van fratsen. “In tijden van online dienstverlening wordt inleven in de klant alsmaar belangrijker,” vindt eigenaar Cindy van Velsen. “Omdat kennisdeling en training helpen onze ambities waar te maken, zijn we momenteel aspirant NOAB-lid. Jullie kunnen vernieuwende ideeën van ons verwachten!” RECHTTOE RECHTAAN No Frills. is gericht op zzp’ers. Ze bieden één dienstenpakket aan voor een vast bedrag. “Onze klant krijgt alles wat hij in basis nodig heeft en komt niet voor negatieve verrassingen te staan,” vertelt Cindy. “Natuurlijk bestaan er situaties die extra kosten opleveren, zoals een overgang naar een bv. Maar meer betalen voor meer rapportages of een uitgebreidere aangifte? Daar doen we niet aan. Onbeperkt bellen en appen met ons valt ook binnen het pakket. Oók als we een kwartier over de vakantie praten. Zo maken we persoonlijk contact zo laagdrempelig mogelijk.” PERSONAL NUMBERS Bij veel grotere kantoren voelen zzp’ers zich een nummer. Je krijgt de jaarcijfers toegestuurd en hoort alleen iets als er wat mis is. “Dat doen wij dus anders,” legt Cindy uit. “We reageren proactief op cijfers en geven tussentijds advies over bijvoorbeeld investeringen.” Voor Cindy is de persoonlijke benadering altijd belangrijk geweest. “Bij digitaal boekhouden is dit stukje laten versloffen een valkuil. Het is nu belangrijker dan ooit om de klant achter de cijfers te kennen.” Het cijferwerk moet gebeuren, maar de focus van No Frills. ligt op advies en coaching. “We kennen alle klanten persoonlijk. Sturen bloemen bij een verhuizing en een cadeautje bij een geboorte. Toen onze klanten in de horeca en sportbranche het moeilijk hadden in coronatijd, verhoogden we onze prijzen niet. Dat vond ik als mens niet kunnen. We dachten creatief mee over hoe ze hun klanten betrokken konden houden. Denk bij sportscholen aan personal training en unieke content voor betalende leden.” GROEIWENS No Frills. bestaat na tien jaar uit vijf personen en heeft aan groeiambitie geen gebrek. “Over pak ‘m beet tien jaar willen we door heel Nederland zitten,” aldus Cindy. “Het administratieve werk kan best op één plek gebeuren, maar voor een adviseur vind ik fysieke aanwezigheid en kennis van de lokale markt belangrijk. Eerst maken we van onze vestiging in Enschede een voorbeeldvestiging. Dan kunnen we straks medewerkers en klanten zoeken die bij ons passen en ons concept, de automatisering, werkwijze en normen en waarden elders kopiëren.” EIGEN PLANNINGSSOFTWARE Waar No Frills. ook mee bezig is, is het mee helpen ontwikkelen van planningssoftware. Dit doen ze samen met ontwikkelaar Flawless Workflow BV, die inmiddels ook klant is. In bestaande accountancypakketten kon Cindy niet vinden wat ze zocht. Vandaar dat ze tegen Geanny van Flawless Workflow, die ze leerde kennen toen ze een API-koppeling ontwikkelden voor een van hun klanten, begon over haar wens voor NOAB.NL 37 COMMUNITY

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication