36

Zij rekenen, jíj telt DOOR: FEMKE HELLINGS Als klant of medewerker sta je centraal bij Verkaart Administratie & Advies. Eigenaren Niels Verkaart en Wouter Blommaert vertellen over hun klantgerichte werkwijze en de kandidatenvijver op Schouwen-Duiveland. Ook hun stimulerende werkcultuur en maatschappelijke hulp aan ouderen en de voedselbank laten zien: de mens staat hier boven de euro’s. mee in elke levensfase en over hun toekomstplannen, waarbij we life planning boven puur financieel advies zetten. De mkb’ers en zzp’ers voor wie we werken, zien in ons een brede adviseur.” FINANCIAL & LIFE PLANNING Verkaart Administratie & Advies bestaat elf jaar en heeft momenteel acht medewerkers. Vanuit een monumentaal pand in de binnenstad van Zierikzee werken ze voor zo’n 700 ondernemers, vooral op Schouwen-Duiveland. “Ons team bestaat uit vier dames en vier heren. Stuk voor stuk met verschillende specialisaties,” legt Niels uit. “Wat we allemaal met elkaar gemeen hebben, is dat we complexe zaken begrijpelijk maken voor onze klanten. We denken 36 &GO magazine AUTOMATISERING Wat doet Verkaart Administratie & Advies anders dan andere kantoren? “Wij houden van simpel,” antwoordt Wouter meteen. “We geloven dat standaardisatie en uniforme werkwijzen cruciaal zijn voor procesoptimalisatie en het voorkomen van dubbel werk. Tachtig procent van onze klanten werkt met het Snelstart online boekhoudpakket, met bankkoppeling en zelffacturatie. Voor nieuwe klanten hebben we Snelstart of een ander online boekhoudpakket zelfs verplicht gemaakt.” Om het belang van technologische inzet te onderstrepen, legt Wouter uit dat hun kantoor zonder digitalisering maximaal 400 klanten zou kunnen bedienen. “Nu zitten we bijna aan het dubbele! Dat komt door onze productiestraat met gekoppeld boekhoud-, rapportage- en fiscaal pakket. En in de toekomst kan het nog efficiënter. Een specialist legt binnenkort onze kantoorstructuur onder de loep voor verdere automatisering en AI-implementatie.” PERSONEELSTEKORT Waar veel andere kantoren op Schouwen-Duiveland geen nieuwe klanten meer aannemen door capaciteitsproblemen, loopt het aantal klanten bij Verkaart steeds verder op. “We krijgen wel eens van concurrenten de

37 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication