26

BeDRIJFssTRaTegIe 03 20 B ob Voermans van EcoPro uit Oisterwijk is duurzame schilder. Samen met één vaste medewerker werkt hij hoofdzakelijk voor Helderheid particulieren en voor een aantal zakelijke opdrachtgevers, zoals een hotel. Bob wilde met de QuickScan graag inzicht krijgen in een mogelijke volgende stap voor zijn onderneming. “Ik heb bewust gekozen om me te profileren als duurzame schilder die bijdraagt aan een gezond binnenklimaat. Ik merk dat de markt zich meer en meer bewust is van het belang daarvan en ook dat leveranciers daarvoor goede oplossingen hebben. Die twee werelden zou ik graag meer bij elkaar brengen, zodat ik met mijn werk meer impact kan creëren.” Na zijn aanmelding volgde een gesprek met adviseur Michiel van Eeten van Insector, partner van OnderhoudNL. Tijdens dat gesprek kwamen zijn visie en missie uitgebreid aan bod. “Het was fijn om eens met iemand van buiten te sparren. Michiel was oprecht geïnteresseerd en door de vragen die hij stelde, kreeg ik meer helderheid. Zo vroeg hij bijvoorbeeld welke keuzes ik maakte: wat doe ik wel, wat niet, voor welke klanten?, enzovoorts. Niet allemaal nieuw voor mij, maar wel goed om weer eens bij stil te staan.” Quickscan Klantfocus Tijdens een persoonlijk gesprek bij u op kantoor met onze adviseur, zoekt u aan de hand van een aantal vragen naar verdieping. Daarbij worden ook de strategie van uw bedrijf en de diverse klanten waar uw bedrijf zich op richt, doorgenomen. Op basis van dit gesprek stelt de adviseur een maat werkadviesrapport op. In dit advies rapport staat naast een algemene beschouwing over de strategie, ook beschreven welke concepten passen bij de specifieke klantgroep waar uw bedrijf zich op richt. Zo krijgt u extra handvatten die ondersteunen bij het vinden van de juiste klantfocus. 26 ONDeRHOUDNL

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication