16

KLANTGROEPEN 04 23 Klantgroeponderzoek: Verhelderende gesprekken met woningeigenaren Op de particuliere markt valt het vanwege de enorme concurrentie voor schildersbedrijven, niet mee om ‘preferred supplier’ te worden en te blijven. OnderhoudNL onderzoekt regelmatig hoe het de leden daarbij kan helpen, bijvoorbeeld door in gesprek te gaan met woningeigenaren die pasgeleden schilder- en onderhoudswerk hebben laten uitvoeren. Dat levert altijd bruikbare informatie op. O p verzoek van OnderhoudNL interviewden de onderzoekers van USP Marketing Consultancy een groep woningeigenaren over de ‘klantreis’ die zij afleggen bij het uitbesteden van schilder- en onderhoudswerk. Van de eerste oriëntatie en de gesprekken met de bedrijven, tot en met de uitvoering van het werk, de facturatie en nazorg. Wat vinden particulieren belangrijk in dit Dana van Bloois: “De buitenkant van ons huis is geheel geschilderd door een schilder die wij via via aangeprezen hebben gekregen. Hij was zeer vriendelijk, in voor een praatje en heeft goed werk geleverd. Wel jammer dat hij er lang over heeft gedaan, hij was tussendoor nog bij andere klanten bezig.” 16 ONDERHOUDNL

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication