6

ALGEMENE LEDENVERGADERING 04 24 Procesmanager Dorien van der Heijden O nderhoudNL wil alle bedrijven in de branche ondersteunen, nu en in de toekomst. Samen met de leden onderzoeken we hoe we hen nog beter kunnen ‘verenigen en versterken’. Sinds dit voorjaar is aan het plan gewerkt door werkgroepen, waarin leden uit alle sectoren meedachten over drie thema’s: de beleidsagenda (‘waar moet OnderhoudNL zich op richten?’), het portfolio (‘welke producten en diensten moet OnderhoudNL bieden?’) en het platform (‘hoe willen leden interactie met hun vereniging?’). Daarnaast onderzocht een werkgroep het financiële model, en vanuit het bestuur werd gekeken naar de organisatorische consequenties. Sterke ledenorganisatie Procesmanager Dorien van der Heijden, die het traject begeleidde, zag veel betrokkenheid: “Leden denken actief mee en zeggen wat ze vinden. Er was niet alleen aandacht voor de specifieke opdrachten, er werd ook 6 ONDERHOUDNL besproken wat men belangrijk vindt voor de toekomst van OnderhoudNL. De wens voor een sterke, breed vertegenwoordigde ledenorganisatie kwam hierbij in alle werkgroepen duidelijk naar voren. Het resultaat is een waardevolle oogst met belangrijke kaders om verder met elkaar in gesprek te gaan en inhoudelijk strategische keuzes te maken.” Vier strategische hoofdlijnen Uit de sessies met de leden zijn vier hoofdlijnen naar voren gekomen waar OnderhoudNL op inzet: 1. Versterking van de ledenbinding: verbinding en netwerken zijn voor de leden essentieel. OnderhoudNL wil dit bevorderen door structurelere ledenbezoeken, het uitbreiden van communities en het opzetten van sectoroverstijgende initiatieven om zo meer leden te bereiken en te betrekken; 2. Focus in dienstverlening: er is behoefte aan een overzichtelijker aanbod van informatie, tools en

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication