FIT FOR THE FUTURE Technologie Om als bedrijf toekomstbestendig te blijven en de dienstverlening stapje voor stapje te verbeteren, investeert Royal Lemkes voortdurend in technologie. Huib Kranendonk, Commercieel Directeur, benoemt drie uitgangspunten die hierbij van belang zijn: “Ten eerste het realiseren van een zo efficiënt mogelijk proces, zodat we tegen de laagste kosten kunnen leveren. Ten tweede zo eenvoudig mogelijke bestel- en leverprocessen. En ten derde datagedreven advies over het assortiment en de supplychain.” We zijn trots op de progressie die we in 2022 hebben geboekt, met de afronding van projecten voor robotisering, orderpicken en de vernieuwing van ons ERP-systeem. Ontwikkeling ERP-systeem We streven altijd naar de beste performance, schaalbaarheid en flexibiliteit voor onze retailpartners. Huib: “Elke efficiencystap die we zetten met technologie betekent een betere concurrentiepositie voor onze klant. De ontwikkeling van ons eigen ERPsysteem is een van de manieren waarop we toegevoegde waarde creëren.” Leon Verschoor, Director Digital & Operations, vult aan: “Het ERP-systeem automatiseert en verbindt bedrijfsprocessen binnen én buiten onze organisatie. Door GS Next zelf te ontwikkelen in het low-code-platform OutSystems kunnen we flexibel blijven reageren op klantwensen.” Robotisering “Innovatie in digital en data levert efficiency op in de gehele keten”, benadrukt Leon. “Op het gebied van robotisering hebben we in 2022 mooie stappen gezet. Robots zijn niet meer weg te denken uit het proces.” Huib Kranendonk Commercieel Directeur 12