Huib geeft de lowpads als voorbeeld: “De lowpads die de Deense karren automatisch vervoeren zorgen voor een stabiele performance. Op de lange termijn biedt dat continuïteit voor onze retailpartners.” Bekijk de video over robotisering Data, forecasting en artificial intelligence Een goede forecast zorgt voor een efficiënt proces. Vanwege seizoenspieken en externe factoren zoals het weer is het lastig om in de sierteeltsector een goede forecast op te stellen. Business intelligence biedt dan uitkomst, vooral in combinatie met technologieën als artificial intelligence. Leon Verschoor Director Digital & Operations Royal Lemkes beschikt over veel historische data. De kunst is om de enorme hoeveelheid data die we verzamelen te vertalen naar de juiste inzichten. Ons businessintelligenceplatform Diver voorziet daarin met waardevolle rappor tages voor zowel inkopers en account managers als leveranciers en klanten. Bekijk de video over business intelligence voor Jumbo Doordat alle data beschikbaar is in één systeem, wordt het mogelijk om de performance van de gehele keten in kaart te brengen. Op die manier maken we voor onszelf én onze ketenpartners inzichtelijk waar meer efficiëntie te behalen valt. Zo blijven we samen streven naar duurzame groei.