Esther vervolgt: “Meer dan ooit zoeken retailers naar partners die toegevoegde waarde leveren. Dat is precies de rol van Royal Lemkes als servicepartner. We richten ons op het optimaliseren van het schaprendement, met de rol van planten in het formulebeleid als uitgangspunt. Het is een product dat traffic genereert, imagoversterkend werkt, impulsaankopen stimuleert en jaarrond relevant is. Deze sterke punten van de plantencategorie kunnen we met elkaar nog veel verder benutten. Planten staan nog niet altijd op het boodschappenlijstje van de consument, dus daar liggen kansen. Met dit besef van de centrale rol van planten in het formulebeleid creëren we samen met onze retailpartners nieuwe mogelijkheden voor groei. Op basis van data-analyses, marktinzichten en consumentenonderzoeken ontwikkelen we gerichte assortimenten en promoties, zoals shopperactivaties en campagnes, die de verkoop stimuleren en waarde toevoegen. De disciplines marketing, compliance en duurzaamheid zijn daarmee een integraal onderdeel van onze commerciële organisatie.” Planten ontwikkelen zich tot totaalproduct Alice: “Onze strategische inkoop ontwikkelt zich steeds meer naar een adviserende rol, met een bredere scope dan de plant zelf. Het draait niet langer alleen om zaken als potmaat, hoogte, belading, bloeistadium, prijs en volume. Planten ontwikkelen zich tot een totaalproduct dat voldoet aan een veelheid van nationale en internationale eisen rondom certificering, wetgeving, milieu, traceerbaarheid en duurzaamheid. Hierbij staan de klimaatdoelen van de retailers centraal, in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs. Binnen de keten wordt het uitwisselen en monitoren van informatie over kwekers, producten en grondstoffen steeds belangrijker. Denk aan de herkomst van producten, gecertificeerde productielocaties, gewasbeschermingsmiddelen, verpakkingsmaterialen, substraten en de reductie van CO2 gehele keten.” -uitstoot in de Bekijk de video over onze shopperactivatie voor Jumbo 16
17 Online Touch Home