51

Jeffrey: “Binnen de retailsector is consolidatie een belangrijk thema. We zien steeds meer internationale samenwerkingen, onder meer om schaalvoordelen te realiseren en efficiënter te opereren.” Vincent voegt toe: “Bij meerdere tuincentrum ketens verschuift de aansturing van een decentrale naar een centrale aanpak. Dit maakt het mogelijk om eerder en verder vooruit te plannen, wat steeds belangrijker wordt. De interne organisatie van Royal Lemkes is onderverdeeld in aparte units voor supermarkten, tuincentra, bouwmarkten en woonwinkels. Deze verschillende klanttypen vragen om een specifieke benadering, en met onze gespecialiseerde units sluiten we hier perfect op aan.” Marjolein: “In 2024 is de afdeling commerciële binnendienst opgezet om schaalbaarheid te waarborgen, zowel voor onze huidige als potentiële nieuwe klanten. Dit is gedaan met een Lean24-traject, wat inzicht biedt in het totale operationele proces. Inclusief wat de klant van ons vraagt en wat we nodig hebben om het proces zo efficiënt mogelijk in te richten. Een centraal gestuurde afdeling commerciële binnendienst heeft als voordeel dat we bewust kunnen kiezen tussen een uniforme aanpak en maatwerk. Bijvoorbeeld het harmoniseren van processen: uniform waar mogelijk, klantspecifiek waar nodig. Processen versimpelen zorgt ook voor minder fouten. Dankzij deze ontwikkelingen kunnen we slagvaardiger handelen en onze klanten nog beter van dienst zijn.” Waarom? • Succesvolle implementatie van nieuwe processen • Prettige samenwerking • Tijdverspilling bij probleemoplossing vermijden Hoe? • Duidelijke overdrachtsafspraken • Juiste houding en gedrag Wat? Samenwerken volgens het ‘foutvrij van mij’-principe Fouten/afwijkingen NIET accepteren Fouten/afwijkingen NIET maken Fouten/afwijkingen NIET doorgeven De collega voor mij Ikzelf De collega na mij Ideaal: ontwerp een proces zodanig dat fouten maken en fouten doorgeven (bijna) onmogelijk is Samen maken we het werk overzichtelijk, efficiënt en inspirerend

52 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication