10

10 HET GEHEIM ACHTER HET SUCCES VAN PARTICULIERE ACTIES ‘VAN IEDERE EDITIE KRIJG JE ENERGIE, DIE JE GEBRUIKT OM HET EVENEMENT HET JAAR ERNA WEER TE ORGANISEREN’ Een particuliere actie die uitgroeit tot een groots evenement met landelijke bekendheid. Het is een verhaal dat de Amsterdam City Swim, ALS Lenteloop en Tour du ALS delen. Dit jubileumjaar is hét moment om de initiatiefnemers te vragen naar het geheim achter het succes. Bij het ontstaan van een sponsorevenement spelen persoonlijke motieven vaak een rol. “Als je de diagnose ALS krijgt sta je machteloos”, vertelt Vincent Cornelissen, organisator van de ALS Lenteloop en zelf ALS-patiënt. “Maar ik dacht: ik ben niet helemaal machteloos. Er is genoeg dat ik kan doen. Er is wel een oplossing, maar we kennen ‘m nog niet. Om die oplossing te leren kennen is meer onderzoek nodig en dat kost geld.” Tijdens een van zijn eerste doorwaakte nachten vlak na de diagnose, werkte hij het plan voor een sponsorloop uit. “Ik haalde een team van vrienden bij elkaar en de organisatie van de ALS Lenteloop was geboren.” RENEE SAJET VINCENT CORNELISSEN IRMGARD EN GERT-JAN PIJL MIKKEL HOFSTEE

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication