Grootse successen werden niet alleen behaald bij de evenementen die we zelf organiseerden. De Amsterdam City Swim, die al 11 jaar geld ophaalt voor onderzoek naar ALS, telde dit jaar 3.000 deelnemers die samen ruim € 1,7 mln bij elkaar zwommen. Een verbluffend resultaat. Tijdens de Nijmeegse Vierdaagse wandelden 60 deelnemers honderden kilometers in vijf dagen en haalden hiermee een recordbedrag van € 65.000 op. Ook was er een zeer geslaagde eerste editie van Mud Masters voor ALS. Tientallen deelnemers doken vrijwillig de modder in om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar ALS. Met een bedrag van bijna € 38.000 op de teller, kunnen we zeggen dat zij hierin ruimschoots geslaagd zijn! 48 Achter grootse successen schuilen niet alleen grootse organisaties. Het hele jaar door worden acties georganiseerd met een grote impact, waaronder de ‘Familiedag Winterswijk voor ALS’ op 1 juli, een initiatief van ALS-patiënt Gertie en zijn gezin. Een dag waarop verschillende (sportieve) activiteiten werden georganiseerd op het voetbalterrein van F.C. Winterswijk. Of de ‘Walter Reukers Ride’, georganiseerd sinds 2020, ter nagedachtenis aan ALS-patiënt Walter. Een fietstocht van Epse naar Edam, de woonplaats van Walter, op 23 september. En zo zijn er nog honderden, bijzondere initiatieven van betrokken actievoerders die we een warm hart toedragen. Stichting ALS Nederland / Jaarverslag 2023