42

Sfeerbepalende vloer Marieke van der Kwast, ook werkzaam voor de afdeling vastgoedbeheer, vult aan: ‘De importeur bepaalt welke tegel er in de showroom komt. De stijl en het gevoel van luxe zijn heel belangrijk. Zo’n vloer heeft veel invloed op de sfeer van de showroom. Renault heeft bijvoorbeeld een heel andere uitstraling dan Audi. Of Volvo. Die houden echt van Zweeds design. Een lichtgrijze tegel in combinatie met hout. Heel clean en strak. Ford kiest weer een heel andere sfeer. Met grijs, blauw, oranje en wit. Buiten de kleur en maat moeten de tegels voldoen aan allerlei andere eisen. Ze moeten bijvoorbeeld bestand zijn tegen de weekmakers in de banden van de auto’s, anders krijg je zwarte strepen op de vloer. En ze moeten veel gewicht kunnen dragen en goed schoon te houden zijn. Hierbij is het een groot voordeel dat TGLS veel met autobedrijven werkt en dus bekend is met deze eisen. ‘De vraag was of we die vloer eruit moeten halen, met veel stof en narigheid tot gevolg’ Meedenken en oplossen Marieke: ‘TGLS heeft al een flink aantal klussen voor ons uitgevoerd. Van kleine projecten als het betegelen van een toilet tot volledige showrooms. Binnenkort is er een klus in Almere waarbij nogal wat uitdagingen zijn. Hier en daar ligt de vloer los. De vraag was of we die vloer eruit moeten halen voor de nieuwe tegels. Met veel stof en narigheid tot gevolg. TGLS dacht mee over de beste oplossing en samen hebben we de voor- en nadelen afgewogen. Ze durven het aan om de nieuwe vloer eroverheen te leggen. Dat gebeurt met behulp van ontkoppelingsmatten, waardoor de vloer gewoon kan werken zonder dat dit problemen geeft. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook deze klus perfect uitvoeren.’ 42 Tijdig getegeld ‘Tijd speelt altijd een rol. Je krijgt een opdracht van de importeur, en die zegt meteen wanneer het klaar moet zijn. TGLS kan daar gelukkig goed op inspelen’, vertelt Paul. ‘Op een gegeven moment moesten er twee vestigingen in korte tijd na elkaar gedaan worden. Renaultdealers in Valkenswaard en Veghel. Vooral Veghel was een stevig project. Daar zat een natuurstenen vloer in, en die moest eruit. Daarvoor in de plaats kwam een standaardtegel vanuit Renault. Stiekem best zonde, maar begrijpelijk. De corporate identity van het merk is erg belangrijk. Het ging in een sneltreinvaart. De tegels en voegen waren bekend, wij zorgden voor de juiste omstandigheden en TGLS ging knallen. Dat ging allemaal heel lekker.’

43 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication