Vervolgens moest een voertuig worden uitgezocht: Groen heeft naar meerdere EV’s gekeken. En Sortimo heeft voor diverse elektrische merken en modellen gekeken of het mogelijk is de standaard inrichting in de achterbak te plaatsen. Op dit moment wordt gekeken welke elektrische merken in de toekomst ingezet kunnen gaan worden. De elektrische stationwagen MG 5 wordt nu door KONE ingezet. Tot volle tevredenheid. Althans, wat de operatie betreft. Groen: “Als je het hier aan 10 mensen vraagt, krijg je 10 verschillende antwoorden. Vaak heeft dat ook te maken met de privésituatie. De auto’s worden door de monteurs dagelijks mee naar huis genomen. Als er behoefte is aan laadpaal thuis, dan voorzien we daarin. Servicemonteurs rijden in hun eigen rayon, dus over het algemeen niet honderden kilometers per dag. Maar als je met de auto op vakantie wilt naar Zuid-Spanje, wordt dat natuurlijk een moeilijker verhaal omdat de MG5 niet uitblinkt in snelladen.” Alles om de TCO laag te houden. Maatwerk is mogelijk, onlangs zijn er nog een aantal werkbanken toegevoegd aan de uitrusting van de bedrijfswagens, na vraag van enkele monteurs. En in samenspraak met Sortimo wordt sowieso voortdurend gekeken hoe het slimmer en efficiënter kan. Maar het moet allemaal passen in de balans tussen kosten, duurzaamheid en de tevredenheid van chauffeurs. Groen gekscherend: “Waarbij je leveranciers uitzoekt die mij gewoon zo min mogelijk werk opleveren. Pas als ik minder werk heb, ben ik tevreden. Sortimo past daar perfect bij: ik heb geen enkel omkijken naar de communicatie met de dealer, in- of overbouw en uitlevering aan de chauffeur. Dit gehele traject voert Sortimo vlekkeloos voor ons uit.” Sortimo’s vernieuwde SR5 ‘reduced to the max’ Het heet de ideale aanvulling te zijn op een elektrische bedrijfswagen: de vernieuwde Sortimo SR5 bedrijfswageninrichting ‘reduced to the max’. De bedrijfswageninrichting is gebaseerd op een gepatenteerde hybride constructie, zoals toegepast in de auto-industrie. Deze ontwikkeling combineert een lichtgewicht aluminium constructie met ijzersterke stalen onderdelen. Stalen onderdelen worden gebruikt op plaatsen met een hoge belasting, zodat de veiligheid gegarandeerd is. Volgens Sortimo wordt met deze constructie een gewichtsreductie van 25% ten opzichte van de oorspronkelijke SR5 bedrijfswageninrichting behaald. “Hiermee is deze bedrijfswageninrichting de lichtste in de markt. Alle andere voordelen van de SR5 bedrijfswageninrichting, zoals maximaal gebruik van de laadruimte doordat het ontwerp wordt aangepast aan de contouren van het voertuig en de slimme opbouw waardoor er meer opslagvolume ontstaat, blijven natuurlijk ongewijzigd, net als de prijs”, aldus André Snellink. “Laadcapaciteit maximaal benutten, downsizen van het wagenpark, gewichtsbesparing en ontzorging bij de uitlevering, zijn de thema’s waarom fleet managers voor Sortimo kiezen”. ‘Early-adopters-EV-enthousiastelingen’ Bij de start van de EV-strategie heeft Groen ervoor gezorgd om de medewerkers mee te krijgen, compleet met het instellen van ‘ambassadeurs’ aan toe. Want earlyadopters-EV-enthousiastelingen zijn er altijd wel. Inmiddels is de EV gewoon een feit – en niemand wil meer anders. Bij de arbeidsvoorwaardelijke auto’s lopen de laatste benzine-aangedreven varianten de komende 2 jaar uit. Bij de serviceauto’s hoeft Groen eigenlijk alleen een vloerplaat en een veiligheidsrek bij de achterbank moeten laten monteren. De kasten en boxen van Sortimo worden er dan zo ingeklikt. Het past in de filosofie van Groen: alles moet het liefst zo simpel en zo standaard mogelijk. Bent u klaar voor de transitie naar elektrisch rijden? Overweegt u om uw wagenpark te verduurzamen en efficiënter in te richten? Neem een voorbeeld aan KONE en ontdek hoe een innovatieve aanpak uw bedrijf vooruit kan helpen. Wij adviseren u graag persoonlijk! Neem contact met ons op via: Tel: 0182-35 60 60 E-Mail: klantenservice@sortimo.nl www.mySortimo.nl | 23 Sortimo
24 Online Touch Home