32

Digitaal herstelmanagement met Fixico Hoe MyWheels hersteltijden met 44% terugbrengt en 22% op kosten bespaart Bezettingsgraad en beschikbaarheid zijn belangrijke speerpunten van deelautobedrijven. Schades aan de auto’s – en dan vooral het afhandelen daarvan – zijn dan ook een doorn in het oog. Bedenk ook dat autodelen vooral populair is in drukke stedelijke gebieden waar de kans op schade groot is. Voor MyWheels heeft Fixico, met haar digitale schadeplatform, het schadeherstelproces kunnen helpen transformeren… Anton van Amerongen, Teamleider Schadeafdeling bij MyWheels, over het belang van een gestroomlijnd en effi ciënt herstelproces. Voorheen had MyWheels te maken met aanzienlijke ineffi ciënties binnen het schadeherstelproces. Dit had een negatieve impact op de beschikbaarheid van deelauto’s op belangrijke locaties. De vertragingen werden vooral veroorzaakt door beperkte capaciteit van herstelbedrijven, een gebrekkige communicatie met deze herstellers en onvoldoende inzicht in het proces. MyWheels erkende het belang van het oplossen van deze problemen, omdat het direct impact had op haar core business en het leveren van een zorgeloze ervaring voor haar members. Daarom ging het op zoek naar een partner, die kon helpen controle te krijgen op het proces en tegelijkertijd de kwaliteit kon waarborgen. Snelheid en gemak waren daarbij cruciaal. Die partner werd dus gevonden in Fixico. “We zochten een digitale 32 |

33 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication