33

oplossing om onze processen te stroomlijnen en Fixico’s platform is effi ciënt en gebruiksvriendelijk”, zegt Anton van Amerongen. “Het gekoppelde netwerk is bovendien fl exibel en schaalbaar, waardoor we altijd toegang hebben tot gecertifi ceerde herstellers van topkwaliteit, die ons in staat stellen eff ectief om te gaan met fl uctuaties in de vraag en snel kunnen uitbreiden indien nodig.” hersteld moeten worden aan het eind van het contract (endof-life). Dit geldt zowel voor schades waarmee doorgereden kan worden als voor de zogeheten afsleepschades. Met Fixico’s aanpak van afsleepschades, heeft MyWheels ook volledige controle over niet-rijdbare schades. In het verleden werden voertuigen naar de dichtstbijzijnde hersteller versleept, waardoor vaak meerdere telefoontjes nodig waren om erachter te komen waar de auto was en wat de status van het herstel was. Dit leidde bijna altijd tot een langere doorlooptijd. Nu worden niet-rijdbare voertuigen direct naar de dichtstbijzijnde MyWheels voorkeurshersteller gebracht. De hersteller die de auto ontvangt verzorgt de intake en in 99% van de gevallen is de auto binnen 24 uur volledig gedocumenteerd zichtbaar in het Fixico platform. Hierdoor hebben de fl eetmanagers van MyWheels ook bij niet-rijdbare schades altijd volledig inzicht in het herstelproces. En dit scheelt aanzienlijk in de administratieve last en de doorlooptijd. Anton van Amerongen, Teamleider Schadeafdeling bij MyWheels Snellere doorlooptijden MyWheels krijgt nu via het platform een inschatting van de schadelast en kan vervolgens veel sneller herstellen. Hierdoor blijft het wagenpark op peil en beschikbaar voor de klant. Sinds MyWheels Fixico’s platform gebruikt, is de klanttevredenheid bovendien omhoog gegaan, dankzij snellere doorlooptijden en de hoge kwaliteit van de herstelde voertuigen. Ook de fl eetmanagers van MyWheels zijn zeer tevreden over het gebruiksgemak en de effi ciëntie van de digitale oplossing en gestroomlijnde workfl ows. Door de samenwerking met Fixico heeft MyWheels de cyclustijden met 44% teruggebracht en een kostenbesparing van 22% op directe herstelkosten gerealiseerd, dankzij het geoptimaliseerde en gestroomlijnde herstelproces. “De schaalbaarheid van het platform en het Fixico netwerk maakt het mogelijk om snel te groeien, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van de dienstverlening”, benadrukt Van Amerongen. Afsleepschades MyWheels beheert nu alle schades via het Fixico platform, zowel schades die tijdens het contract met de leasemaatschappij optreden (in-life) als schades die Ruim 250.000 gebruikers voor MyWheels Car sharing is populairder dan ooit door de focus op duurzaamheid, kostenbesparing en de fl exibiliteit die het biedt aan gebruikers. De wereldwijde markt voor car sharing bereikte in 2023 een omvang van ongeveer €7,3 miljard. Het aantal deelauto’s groeide in de eerste helft van 2024 met 24% in navolging van een eerdere toename van 8,7% en 43,8% in het aantal abonnementen in 2022, volgens Berg Insights. MyWheels, het grootste car sharing bedrijf in Nederland met meer dan 250.000 gebruikers, is een drijvende kracht achter deze ontwikkeling. Het biedt een fl exibel en duurzaam alternatief voor autobezit, en streeft ernaar de stedelijke fi ledruk en CO2- uitstoot signifi cant te verminderen. Van Amerongen: “De toekomst voor MyWheels en voor onze partnership met Fixico is veelbelovend. We zijn in transitie naar een volledig elektrische vloot, terwijl we in hoog tempo blijven groeien. Een gestroomlijnd en effi ciënt herstelproces is hierbij cruciaal. Samen met Fixico, zijn we er klaar voor!” | 33 Fixico

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication