16

Bij elkaar brengen Tevreden over: • groei naar 486 gebruikers (+300!) van de huurbevriezingsregeling en 37 gebruikers van de (nieuwe) huurverlagingsregeling. • van de huurwoningen is bijna 90% met een voor de primaire doelgroep betaalbare huur verhuurd. • daarmee zorgden we ervoor dat 80% van al onze woningen werd verhuurd aan de primaire doelgroep (doelgroep voor Passend Toewijzen). • samenwerking seniorenmakelaars in Delft en Zoetermeer: goed resultaat in Zoetermeer en geleerde lessen in Delft. • met het project ‘foto’s en plattegronden’ maken we een grote kwaliteitsslag in de informatievoorziening bij advertenties. Neutraal over: • resultaat lobby na Manifest Passend Wonen: betere wetgeving om te mikken op huurprijs, passend bij inkomen. Tegelijkertijd is het lastiger geworden om te sturen op kleiner gaan wonen bij te groot wonende senioren. Ontevreden over: • blijvende toename van wachttijden voor woningzoekenden: gemiddeld 72 maanden in 2020. • 48 maanden wachttijd voor spoedzoekers (zonder urgentieverklaring), zelfs voor een minder gewilde woning. • 967 sociale verhuringen: aantal vrijwel gelijk aan 2018 en 2019. 16/22

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication