14

Chefs meets Chefs CHEF IN HUIS Thomas Karsten en Erik de Louw zijn de perfecte chefs voor een onvergetelijke exclusieve culinaire beleving op locati e. 5 jaar geleden begonnen zij het concept Chef in Huis, het bleek een daverend succes. Niet alleen qua opdrachten, maar ook qua lof en waardering. Na op de vorige locati e uit hun jas te zijn gegroeid, is hun producti ekeuken inmiddels verhuisd naar Puifl ijk in het Land van Maas en Waal. Maar er wordt door heel Nederland én daarbuiten op niveau gekookt, zelfs tot in Zuid-Europa. Van een private event in een klassiek Frans Château tot een multi nati onal die fl ink uitpakt om zijn waardevolste werknemers in de watt en te leggen. Maar toen kwam corona en werd het ineens ‘Chef blijft Thuis’. Hoe zijn jullie zakelijk gezien deze ti jd doorgekomen? Erik: “Blijven vernieuwen en blijven verbeteren zit een beetje in ons bloed. Wij zitt en nooit sti l en zijn direct op deze nieuwe situati e ingesprongen met de ontwikkeling van onze Dinerbox met keuze uit 3, 4 of 5 gangen met opti oneel een bijpassend wijnarrangement. Ook aan de kinderen hebben we gedacht met een Kinderbox.” Thomas: “Het is anders dan we gewend zijn, maar dat hoort ook bij ondernemen. Hoe vervelend de situati e ook is voor iedereen, het biedt ook weer nieuwe kansen. Wij missen de evenementen en het contact met de gast, maar zijn ook blij met het succes van onze Dinerbox.“ Hoe zien jullie de toekomst? Erik: “Wij geloven niet dat de huidige situati e voor eeuwig is en de huidige ontwikkelingen bieden perspecti ef. Wij hopen dat op het moment dat dit magazine verschijnt de wereld er anders en vooral beter uitziet en dat wij weer verder kunnen gaan met waar we zijn gebleven.” Voor een onvergetelijke ervaring haal je ‘Chefs in Huis’ – iets dat wij van Chefs sowieso een goed idee vinden – van een inti em diner met vrienden, een onvergetelijke bruiloft , een spett erende opening tot een gelikt zakelijk evenement. Wat is het geheim van jullie succes? Erik: ”Wij hebben geen geheim, we voeren onze passie uit en dat doen we ook met passie. Dat het goed gaat is een hele fi jne bijkomsti gheid.” Thomas – met de nodige jaren Michelin-sterren ervaring bij O’Mundo, De Fuik en De Leest - vult hem aan: “Wij doen zoveel mogelijk zelf en ontzorgen de gast van A tot Z. Wij zijn pas tevreden als de gasten tevreden naar huis gaan. We laten niks aan het toeval over. Een goede mise-en-place en oog voor detail zijn onmisbaar. Alles moet kloppen, niet alleen op culinair gebied, maar ook qua hospitality, aankleding en beleving. “ 14 LICHT GEROOKTE HAMACHI >>

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication