Bestuursadviescommissies (BAC’s) 46 BAC KWALITEIT De BAC Kwaliteit (zie bijlage Ia) adviseert het RHZ bestuur over onderwerpen die met kwaliteit van huisartsenzorg in de regio te maken hebben. De volgende onderwerpen zijn in 2019 aan de orde geweest: • • • • • • • • Evaluatie en deelname verplichte ketenzorgscholingen; Persoonlijk Ontwikkel Plan voor POH; Vernieuwde spirometriescholing; Hoge werkdruk in huisartspraktijken; Personeelstekorten en inzet van alternatieve disciplines; Bescherming mazelen, inclusief praktisch stroomschema; Beleidsplan vereniging RHZ; Nieuwe wijze interne audit HaZo24 in 2020. Kwaliteit is een breed begrip. Vaste onderwerpen tijdens de BAC vergaderingen zijn deskundigheidsbevordering huisartsenPOH- doktersassistenten, HaZo24, veiligheid en continuïteit. De BAC Kwaliteit ontwikkelt stukken die ter advies voorgelegd worden aan het bestuur RHZ, Bestuurgroepvoorzitters en de Algemene Ledenvergadering. Er wordt ingespeeld op landelijke en regionale ontwikkelingen. BAC ICT De opdracht van de BAC ICT (zie bijlage Ic) is het bestuur te adviseren ten aanzien van automatiseringsvraagstukken die gerelateerd zijn aan het realiseren van goede huisartsenzorg. Ook in 2019 monitorde de BAC ICT in dit kader de voortgang en de voortdurende evaluatie van LSP en de White-Box op de HAP en optimalisatie ICT richting Tipp. De technische invoering van digitale diagnostiek bleef de aandacht hebben van de BAC ICT.