22

Mohammed zweerde opnieuw wraak te nemen, toen hij het lichaam van zijn oom Hamza vond. Hamza was gedood bij Uhud, en zijn lichaam was vreselijk verminkt door een vrouw, Hint bint ‘Utba, die Hamza’s neus en oren had afgehouwen, en een deel van zijn lever at. Zij deed dit als wraak voor het vermoorden van haar vader, broer, oom, en oudste zoon bij Badr. De Profeet was niet weinig bewogen door het feit dat zij deze verschrikkelijke daad had gedaan als wraak: “Als God mij overwinning geeft over de Quraish,” riep hij uit, “zal ik dertig van hun mannen verminken.” Geraakt door zijn verdriet en boosheid, maakten zijn volgelingen een vergelijkbare eed: “Door God, als God ons overwinning over hen geeft in de toekomst, dan zullen wij hun zo erg verminken, zoals geen Arabier ooit iemand verminkt heeft.” Bij overwinning en nederlaag, meer Islam De nederlaag bij Uhud deed intussen niets om het geloof van de Moslims aan het wankelen te brengen, of om de ijver af te matten. Allah vertelde hen dat zij een overwinning gehad zouden hebben, als zij hem niet ongehoorzaam waren geweest: “Allah maakte een goede belofte aan jullie, toen jullie hen versloegen met Zijn toestemming, tot het moment dat de moed jullie in de schoenen zonk, en jullie redetwistten over de opdracht. En jullie waren ongehoorzaam, nadat Hij jullie had laten zien waar jullie naar verlangen” (Koran 3:152). Hier was opnieuw een patroon zichtbaar: Wanneer Een boek dat je niet geacht wordt te lezen dingen verkeerd gaan voor de Moslims, dan is het een straf voor het niet geheel trouw zijn aan Islam. In 1948, Sayyid Quth, de grootste theoreticus van de Moslim Broederschap, die wordt gezien als de eerste moderne Islamitische terroristische groepering, verklaarde over de Islamitische wereld: “Wij hoeven alleen maar te kijken om te zien dat onze sociale situatie zo slecht is als het maar kan zijn, en wij zetten onze spirituele erfenis voortdurend aan de kant, al onze intellectuele gaven, en alle oplossingen die geopenbaard mogen worden door de glans van die dingen. Wij zetten onze fundamentele principes en doctrines aan de kant, en we introduceren die van democratie, of socialisme, of communisme.” Met andere woorden, wat deze figuur wilde zeggen, is dat Islam alleen succes garandeert, en dat het verlaten ervan mislukking brengt. De theologische verbinding met overwinning en gehoorzaamheid en nederlaag en Guillaume, A., The life of Muhammed, Vertaling van Ibn Ishaq Sirat Rasul Allah, Oxford University Press, 1955. Een Engelse vertaling van de vroegste biografie van Mohammed – geschreven door een vrome Moslim. Praktisch elke pagina presenteert een vernietigende weerlegging van verbloemende mythe van een vredelievende Mohammed de ongehoorzaamheid, werd versterkt na de overwinning van de Moslims bij de slag van de Loopgraaf in 627. Mohammed kreeg opnieuw een openbaring dat de overwinning was behaald, dankzij Allah’s bovennatuurlijke tussenkomst: “O jullie die geloven! Gedenk de gunst van Allah aan jullie, toen een leger tot jullie was gekomen. Wij zonden toen een grote wind tegen hen en een leger dat jullie niet konden zien” (Koran 33:9) Politiek Correcte Mythe: Wij kunnen met deze mensen onderhandelen Een ander Islamitisch principe werd geformuleerd bij de gebeurtenissen omtrent het Verdrag van Hudaybiyya. In het jaar 628 had Mohammed een visioen waarin hij een pelgrimstocht naar Mekka 22

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication