0

Puur, eerlijk, transparant, rauw There is a crack in everything, that’s how the light gets in. Er zit een barst in alles, zo komt het licht binnen. (lied van Leonard Cohen ) De vogels, ze zongen bij het ochtendgloren . Begin opnieuw hoorde ik ze zeggen .Blijf niet stilstaan bij wat voorbij is of wat nog komen gaat . Ah, de oorlogen zullen verder worden gestreden. De vrome duiven, zij zullen weer gevangen worden, gekocht en verkocht. De duif is nooit vrij. Dans de dans die je nog kan dansen. Vergeet uw perfecte plaatje. In alles zit een barst, dat is hoe het licht naar binnen komt. We hebben gevraagd naar aanwijzingen. De tekens werden ons gestuurd. De oorsprong is verraden. Het huwelijk uitgeraasd. Ja, het weduwschap van elke regering… tekenen die we allen zien.

SYNOPSIS NUD Door mijn persoonlijke naaktheid te delen. Kan ik waarlijk geven. Een verhaal dat de grenzen doorbreekt van de door ons gemaakte realiteit, dat verder kijkt dan slechts de vorm. Want de echte vorm is de uiterlijke uitdrukking van de innerlijke inhoud. Ik kan niet meer verder gaan, met deze losbandige(wetteloze) massa, terwijl de moordenaars op hoge postjes, hun gebeden hardop opzeggen. Maar ze zijn samengekomen, ze hebben vergaderd… een donderwolk, en ze gaan nog van mij horen. U kunt een stukje bijdragen, maar je zal niet delen in het totaal. U kunt een opmars tot stand brengen, maar er zal geen tromgeroffel zijn. Elk hart, elk liefhebbend hart, zal komen, maar als een vluchteling. Zing het lied dat je nog kan zingen. Vergeet uw perfecte plaatje. In alles zit een barst, dat is hoe het licht naar binnen komt. Vrije interpretatie De dans tussen het licht en de duisternis, in de arena van het leven. De zoektocht tussen goed en kwaad. De balans tussen het (overheersende) mannelijke en het (destructieve) vrouwelijke. … tussen de lusten en de liefde … ons vuur en ons as … het goddelijke en het duivelse … het zwart en het rood … gekleed en ongekleed Waar staan we nu ? …in het licht …de spot gericht op ons . We staan nu naakt… in het oog van de waarheid. ‘NAAKT’ Zwaar van verwachting drukt de jeukende last van voorbije generaties een mens raakt gewend aan het gewicht dat op zijn schouders rust Liefde maakt het mogelijk om ontdaan van alle schillen de eigen waarheid te aanschouwen naakter nog dan weer geboren ziet men in de spiegel staan wie hij eigenlijk was. Hetty Combs

ISABELLE BEERNAER T Choreografe Isabelle Beernaert heeft als geen ander het vermogen om het alledaagse, gewone leven om te zetten in een buitengewone choreografie. Haar choreografieën zijn prachtige verhalen, waar het publiek zich vaak in herkent en kan inleven. Isabelle Beernaert is een succesvolle choreografe in Nederland en België. Ze produceerde de theaterproducties Ne Me Quitte Pas (2011), Et Après (2012), C’est la Vie (2013), Red, Yellow & Blue (20132014), Glass (2014-2015), Under my Skin (2015-2016), Remastered – Ne Me Quitte Pas (2016-2017), Tabula Rasa (2017-2018) en le Temps perdu (2018-2019) en ‘Laat Me’ (2019-2020). Haar opleiding aan de Koninklijke Balletschool van Vlaanderen,toen nog onder leiding van Mevrouw Brabants, gaf Isabelle een fundamentele klassieke en technische basis. Naast haar klassieke achtergrond, ontwikkelde Isabelle zich in moderne technieken zoals Martha Graham, Lester Horton, Limon en Matt Mattox. Ze bekwaamde zich ook in etnische dansen zoals Spaanse, Bulgaarse, Indiase en Afrikaanse. Dit combineert zij met actuele kennis van moderne stijlen & urban danstechnieken. Isabelle werkte als danser, met en voor verschillende internationaal bekende choreografen. Als choreografe werkte zij naast haar eigen producties voor diverse producties in de mode, tv en theater. Naast deze kennis en ervaring is zij opgeleid in Beeldende Kunsten, Muziek en Mode; gezamenlijk komt deze brede basis tot uiting in haar choreografieën. • Choreografe van 2009 tot 2015 voor de TVshow So You Think You Can Dance (BeNeLux & Oekraïne) • Winnaar van de TV- show The Ultimate Dance Battle in 2011 ( Nederland/Belgie) • Winnaar van de Dance Award 2012 en 2013 verkozen door het Nederlands publiek met haar producties Et Après en Red, Yellow & Blue • Winnaar van de KBC Dance Award voor Choreografen in 2007 • Winnaar van The International Dance Award of modern and jazz technique in Frankrijk

Blijf op de hoogte van de nieuwe productie en schrijf u in voor de nieuwsbrief via isabellebeernaert.com

INTER VIEW DOOR ELODIE FOULON VOOR BLITS MAG A ZINE “IEDEREEN UITNODIGEN OM NAAKT TE GAAN” Ze is een dame waar onmogelijk één etiket op te kleven valt. En gelukkig maar, want zelf heeft ze een afgrijzen van hokjesdenken. Ze is wie ze is, zich anders voordoen dan hoe ze in mekaar zit, heeft geen enkel nut, zo heeft ze op haar zesenveertigste geleerd. Dat en nog veel andere dingen, met dank aan onder meer Charlie Chaplin. Het werd een bijzonder gesprek met Isabelle Beernaert, internationaal bekend als choreografe en bij het grote publiek natuurlijk van het VTM-programma ‘So You Think You Can Dance’. Alhoewel je accent het allerminst verraadt, ben je een rasechte West-Vlaamse. Vertoef je nog vaak in Kortrijk, waar je bent geboren en getogen? Mijn vader (jazzmuzikant Geert Beernaert, n.v.d.r.) woont er nog steeds, dus ik kom er minstens maandelijks nog even langs. Al moet ik toegeven dat de stad zo enorm veranderd is dat ik die nauwelijks nog kan vergelijken met het Kortrijk dat ik me herinner uit m’n jeugd. Het was fantastisch opgroeien in Kortrijk. Ik denk met veel plezier terug aan de tijd dat we als kind speelden in de straten, aan de Kabouterstoet, aan de mooie, kleine steegjes met winkels. Toen iedereen mekaar nog kende, toen mijn opa nog zijn kapperszaak had en mijn ouders hun muziekwinkel. Heerlijk was dat. Was je toen reeds gefascineerd door dans en beweging? (knikt) Mijn eerste herinnering daaromtrent dateert van toen ik een jaar of vier was en we met de kinderen van de plaatselijke middenstand op kinderkamp mochten. Daar ontmoette ik een Russische lerares naar wiens verhalen over muziek ik eindeloos kon luisteren. Ik kan me die plek nog perfect voor de geest halen: de geur, hoe het eruitzag en de onvergetelijke momenten die we daar beleefden. Eigenlijk heb ik altijd al de behoefte gehad om me te uiten op andere manieren dan de meeste mensen. Als kind was dat bijvoorbeeld door shows te geven op familiefeestjes, waarbij ik toen al de choreografe was en mijn neefjes en nichtjes dirigeerde wat ze moesten doen. Wat overigens niet vreemd is, gezien ik ben opgegroeid boven een muziekwinkel en er van jongs af aan al mee bezig was. Is het daardoor dat je weinig woorden nodig hebt om je uit te drukken? Vroeger was ik absoluut niet communicatief aangelegd, waardoor dans en beweging voor mij een gemakkelijker medium waren. Maar hoe ouder ik word, hoe minder moeilijk dat lijkt te zijn. Met ‘Laat me’ (voorstelling uit 2019, n.v.d.r.) heb ik voor het eerst woorden en dans gecombineerd en heb ik gemerkt dat mijn boodschap er nog sterker door werd overgebracht. Het is immers een feit dat de danstaal een gegeven is dat niet iedereen ligt. Door er gesproken woorden aan toe te voegen, werd de voorstelling opeens toegankelijk voor een pak meer mensen. Je noemt theater wel eens ‘de meest magische plek op aarde’. Vanwaar komt dat gevoel? Zelf merk ik dat ik een enorme interne wereld met me meedraag, die vaak erg verschilt van de wereld in de realiteit. In theater kan ik dat instinctieve dat ik voel, vertellen op mijn eigen manier. Alles wat ik voel, probeer ik om te zetten in theater, in de hoop het publiek ook iets te laten voelen. Dat hoeft niet per se hetzelfde te zijn als ik, het leuke eraan is dat het verhaal open is voor ieders eigen interpretatie. Maar een publiek dat verwonderd is, dat zich laat betoveren door licht, door muziek en door beweging, door wat ik via mijn buikgevoel heb gecreëerd, dat is wat ik wil bereiken. Wat mogen we verwachten van ‘Naakt’, je nieuwe voorstelling die op 24 oktober in première gaat in Casino Kursaal in Oostende? Onbewust is het een vervolg geworden op Laat

INTER VIEW DOOR ELODIE FOULON VOOR BLITS MAG A ZINE me, waarin het ging over je eigen identiteit en je eigen ruimte zoeken. Zoals zoveel mensen ben ook ik op een bepaald moment op een soort kruispunt in m’n leven gekomen, waarin ik me verstikt voelde door de maatschappij. Ik heb me losgerukt, want ik wilde doen wat mijn buikgevoel me aangaf. “Laat me doen”, zei ik, “met vallen en opstaan”. Op je bek gaan hoort immers ook bij het leven. In Naakt heb ik die ruimte gekregen en wordt het tijd om mezelf figuurlijk af te pellen, laag voor laag, tot ik in mijn blootje sta. Wie ben ik echt? En wie wil ik zijn? Geen poppenkast meer, niet langer doen alsof, niet per se perfect hoeven te zijn in de ogen van een ander. Weet je, we zijn zo bang om niet goed genoeg bevonden te worden dat we niet durven om onszelf te zijn. Maar dan leef je net zoals een robot. Natuurlijk moeten we ons in sommige situaties wat aanpassen – er zijn ook wel van die dagen waarin ik geen goesting heb in die of die vergadering – maar het feit dat we daar bewust mee bezig zijn, zorgt ervoor dat we onszelf blijven in onze essentie. En die versie van onszelf, de naakte ‘ik’, daaruit vertrekt alles. Pas als we onszelf op die manier kunnen waarderen, kunnen we oog hebben voor de prachtige diversiteit die deze wereld ons te bieden heeft! Is het toeval dat Naakt er nu is gekomen, op een moment dat diversiteit meer dan ooit een thema is? Ik ben niet iemand die veel naar het nieuws kijkt of de actualiteit op de voet volgt. Naakt is in de eerste plaats ontstaan door een evolutie van mijn eigen persoonlijkheid. Ik lees veel, ik voel voortdurend én ik stel me open voor de wereld. Daardoor is diversiteit voor mij geen gevaar, zoals het voor veel mensen wél lijkt. Integendeel, al die kleuren en vormen die we rondom ons zien – bij mensen, dieren, planten en zoveel meer – dat is toch prachtig? Neem nu bijvoorbeeld de verhouding tussen mannen en vrouwen, iets waar ik al eventjes mee bezig ben. Ook daarin moeten we onszelf durven blootgeven. De wereld heeft zowel mannelijke als vrouwelijke energie nodig, de een is niet per se beter dan de ander. De een staat ook niet boven de ander. Vrouwen moeten geloven in zichzelf en vanuit dat standpunt een relatie aangaan. Wat geen belediging is voor mannen, integendeel. In die balans tussen mannen en vrouwen die op een respectvolle manier met mekaar omgaan, schuilt net de schoonheid. Zullen we een zenuwachtige Isabelle Beernaert zien op de avond van de première? Elke première en bij uitbreiding elke voorstelling blijft een uniek moment, maar deze keer wordt het nog net wat specialer. Ik ben al jaren naakt aan het gaan en nu nodig ik iedereen uit om hetzelfde te doen. (lacht hartelijk) Daar ben jij alvast een schoolvoorbeeld van. Jij valt niet in hokjes te stoppen. Dat klopt, soms voel ik me een beetje als Harry Potter, die overal terechtkomt. Ik heb het geluk gehad van veel verschillende platforms te kunnen proeven. Van theater, wat maar al te vaak als elitair wordt bezien, tot een tv-programma, waarop dan weer onterecht wordt neergekeken. Het heeft me vooral geleerd dat ik steeds mijn eigen zin moet doen, ongeacht wat anderen daarover denken. Het is zonde om etiketten te moeten kleven op wat ik doe. De cultuursector heeft zwaar te lijden dit jaar. Hoezeer bloedt je hart daardoor? Alles wat we beleven, valt onder de noemer cultuur, daarzonder is er niks. Stel je even voor dat wij twee ’s avonds afspreken. We eten wat, drinken een glaasje wijn en zetten wat muziek op. We praten, ik begin hoogstwaarschijnlijk dansen. Dan zijn we op dat moment toch de gelukkigste mensen ter wereld? Maar neem dat even weg; de muziek, de dans, het praten, dan wordt ons bestaan toch levenloos? Hoe kan men dan zeggen dat cultuur niet nodig is? Als we beleven, zijn we net het gelukkigst! Daarom blijf ik ook doorgaan. “Laat me doen”, zeg ik dan, “want dat is wat ik echt wil.”

INTER VIEW DOOR CHEYENNE KERSMAEKERS VOOR UIT IN OOSTENDE Binnenkort breng je je voorstelling Naakt in Kursaal Oostende. Wat mogen we ons daarbij voorstellen? Naakt is eigenlijk een vervolg op mijn tien voorgaande stukken. Het is een logische evolutie die meegaat met mijn hoogtes en laagtes en met het collectief geheugen. Wanneer je eindelijk de ruimte kan innemen waar je recht op hebt, blijft de vraag wie je echt bent. In Naakt maken we terug connectie met onze oerkracht om in die vorm te kunnen zijn en leven. Naakt gaan is enerzijds letterlijk fysiek naakt gaan en anderzijds is er het metaforische naakt. De vraag die ik ook aan mijn dansers stel is: Wanneer voel je je naakt? Als iemand naar je kijkt? Als iemand je iets vraagt? Als iemand je betrapt op een leugen? De volledige naam van de voorstelling is Naakt-NuDa Veritas. Waar komt die vandaan? Naakt-NuDa Veritas staat voor de naakte waarheid. Het is deels geïnspireerd door het gedicht in het werk Nuda Veritas van Gustav Klimt. In essentie is iedereen gelijk aan elkaar, maar toch denk ik dat we ook onze diversiteit moeten leren accepteren, of het nu gaat over verschillende kleuren, vormen of culturen. We denken enorm zwart-wit, wat zorgt voor hokjesmentaliteit en afstootgedrag. Dat creëert afstand, haat, agressie en vooral angst. Het zou mooi zijn als we al onze verschillen kunnen erkennen, wetende dat we in essentie allemaal een zijn. Daarnaast speelt ook Charlie Chaplins gedicht As I Began to Love Myself een belangrijke rol in het stuk. We moeten terugkeren in onszelf om vandaaruit terug naar buiten te kunnen gaan. Je moet geleefd hebben om tegenslagen te kennen en die om te vormen naar kracht en niet naar iets destructiefs. Hoe zijn de voorbereidingen verlopen? Ondanks corona, zijn we half juni toch begonnen met de voorbereidingen niet wetende wat de financiële mogelijkheden waren. We logeerden in een huis in Kluisbergen, waar we onze eigen bubbel gecreëerd hebben. Naast onze dagelijkse repetitie, deden we aan yoga en klassiek ballet en deden we zeven weken aan een stuk research rond het thema naakt. We graven heel diep om dan uiteindelijk op het toneel de essentie aan de oppervlakte te brengen. We zijn gaan kijken naar het verhaal van Adam en Eva en ook naar andere religies. Wat betekent naakt

INTER VIEW DOOR CHEYENNE KERSMAEKERS VOOR UIT IN OOSTENDE zijn, hoe zijn we van een ongeklede mens naar een geklede mens gegaan en welke impact heeft dat op ons gehad? Welke laag leggen we over onszelf? Naakt staan, dat kan een kracht zijn, maar ook een fragiliteit. Die polariteiten onderzoeken we. Na vier weken rust, loopt dan van begin september tot half oktober de tweede repetitieperiode. Daarin gaan we niet meer zo hard graven, maar gaan we letterlijk aankleden en doorvoelen. Wat kwam in jullie research zoal naar boven? Het gezegde luidt ‘de kleren maken de man’. We gebruiken kledij als een soort identiteit en statussymbool. In onze research ontdekten we bijvoorbeeld dat hakken vroeger gedragen werden door mannen aan het hof, die zich verheven en machtig wilden voelen. Daarna is dat overgedragen aan vrouwen in elitaire kringen en zo verder geëvolueerd. Tegenwoordig straalt een vrouw met hakken nog steeds kracht uit, zei het meer seksueel. Hoe gaat de choreografie samen met de muziek en hoe verliep dat keuzeproces? Dat gebeurt vrij intuïtief. Ik heb gekozen om terug te keren naar etnische muziek, omdat je daar een soort oerkracht in vindt. Je kan de aarde bijna voelen trillen. We gaan naar het onderste van onze wortels, naar onze bekkenbodem en baarmoeder om van daar ten dans te gaan. Daar ontstaat leven en energie, daar zit de dans, daar zit de emotie. De muziek moet daar ook voelbaar zijn. Heb je bepaalde rituelen of gewoontes voor de voorstelling begint? Ik neem altijd de tijd om even te wandelen en toe te komen. In Oostende zeker, dan ga ik een visje eten. Voor de voorstelling zonder ik me sowieso een beetje af. Ik mediteer in stilte in mijn loge, meestal met een kaarsje aan. Het is een soort bezinning, want als je zoveel moet uiten, moet je ook naar binnen keren. Daarna komen we als dansers terug bij elkaar op het podium en maken we die connectie terug die je nodig hebt om kracht in het stuk te spelen. Met je vorige voorstelling Laat Me kwam je ook naar Oostende. Welke herinneringen heb je daaraan? Laat Me was een kreet en het was heel speciaal om de laatste voorstelling in Kursaal Oostende op te voeren. Ik ben geboren in Kortrijk en we gingen altijd op vakantie naar zee met mijn grootvader, dus mijn roots liggen in West-Vlaanderen. Oostende, dat is een gevoel. Ik heb er de laatste voorstelling van Béjart gezien, drie weken voor hij gestorven is en hem toen zelfs ontmoet op de dijk. Voor mij was hij een iconische vader van de dans. Daarom wilde ik dit keer graag in première gaan in Oostende. Bovendien is 24 oktober ook mijn verjaardag, dus ik heb er heel erg veel zin in. Waarom moeten mensen komen kijken naar Naakt? Mensen moeten komen om weer opnieuw te voelen diep in hun buik, weg van angst.

FASHION LIKE DANCE IS ART EXPRESSION AT SARAH PACINI, WE BELIEVE THAT FASHION, LIKE DANCE, IS AN ART AND CREATIVE FORCE OF SELF-EXPRESSION. THEREFORE IT WAS NATURAL FOR US TO PURSU OUR COLLABORATION WITH ISABELLE BEERNAERT AND HER TROUPE FOR NAAKT, AN EXCITING NEW PROJECT THAT APPEALS TO CREATIVITY THROUGH CONTEMPORARY DANCE. ABOUT SARAH PACINI Beginning its journey in Belgium more than three decades ago, Sarah Pacini is today an international fashion voice that designs unique knitwear, prêt-à-porter, and accessories for both women and men. Connected to the world, these individuals value substance, individuality, and creativity—men and women with a self-assured sense of style that defies passing trends. Urban and resolutely modern, styles are meticulously produced in Italy and across Europe. The seasonal collections feature contrasting textures, asymmetry, and distinct patterns that engage with precise cuts and clean lines— it’s an exchange of ideas that promotes individuality and a natural evolution of style. A way of life, a way of expression.

A NEW CHAPTER_ SEE BEYOND When creating our Winter 2020 collection, we drew our inspiration from vision, evolution, and change. Specifically, we were drawn to the Yi-King. Its ancestral codes were central to our journey. Guided by the ancient text, we learned that by adjusting our attitude and changing our habits, a new life cycle begins. The power of positive thinking is real. Like magic, a single smile can reverberate throughout the universe and reweave the fabric of our own realities. Sometimes, our simplest goals pave the most difficult journeys. Conviction means everything — the challenge is always worth the reward. Rigor, integrity, and loyalty bring us much in return. Our Winter 2020 collection conjures the new self. It bursts into existence like vivid pyrotechnics, illuminating the night sky and inspiring the many onlookers around us. SARAHPACINI.COM

C O - CREA TIVES DANIEL PHILIPPE BORST Zakelijke leider van Dancers on stage, het productiehuis die Isabelle Beernaert ‘s werk vertegenwoordigt. Met een fijn oor voor muziek, en een oplettend oog voor dans, fotografie, en film, is er naast zijn zakelijke kunde altijd een diepe liefde geweest voor kunst en cultuur. De droom was ooit een andere wending te geven aan zijn toenmalige zakelijke carrière, en vanuit het hart te leven van de kunsten. Zijn artistieke pad werd duidelijker toen hij Isabelle ontmoette . Daniel is ook artistiek de rechterhand van Isabelle. MANON RIFFLETIVO Manon Beernaert is sinds 2016 de vaste assistent choreografe van Isabelle, als ook productiemedewerker bij Dancers on stage. Manon heeft de kennis van beweging en dans al vroeg van Isabelle, haar moeder, geleerd en kan als geen ander de authenticiteit van de choreografie waarborgen. Daarnaast heeft zij ook haar eigen stijl ontwikkeld door met andere choreografen samen te werken.

MUZIEK Noemie Wolf & Simon Casier - C’est une belle histoire Max Richter - Europa, After the rain Ten Walls - Experiencing various embodiments Jocelyn Pook - Flood Dhafer Youssef - Un Soupir Eternel Jeff Buckley - Hallelujah Lhasa de Sala - Con toda palabra Majbritte Ulrikkeholm, Soren Friebo - Dust in Persian Sahara Le trio joubran - Masar Yasmin Levy - Porque Max Richter - Europa, After the rain Brother Michael Ciborski - Meditation on relations Vivaldi - L’estro armónico Jocelyn Pook- Flood Joni Mitchell - Both sides now OUTRO Joseph Tawadros - Evaporate Peter Cavallo - Of night and light and the half light

BETEKENIS MUZIEK EXPERIENCING V MENTS The gunas, the sourest of nature’s energies Are the very basis of light, matter and the mind As the incontestable karma and desires as we pass from soul to soul The answers we seek in life are intertwined in the very nature of our beings All the way back to creation itself As defined within Vedic texts, our ascension to our higher self The tapping into the very of our primordial essence Our current matrix indoctrinates us to seek all only through scientific explanation But by escaping rationalizations upon rationalizations And instead tapping into the forces of nature Hidden around and within, we open ourselves to the bliss of the purest spirit The three guna’s bring above the process of cosmic growth Where the soul evolves through the kingdoms of nature Experiencing birth and death, happiness and sorrow In our various embodiments as we seek for our truth. Namaste VER V De guna’s, de zuurste energie van de natuur Zijn de basis van licht, materie en de geest Als het onbetwistbare karma en de verlangens als we van ziel naar ziel gaan De antwoorden die we in het leven zoeken, zijn met elkaar verweven in de aard van onze wezens Helemaal terug naar de schepping zelf Zoals gedefinieerd in Vedische teksten, onze ascentie naar ons hogere zelf Het aanboren van onze oorspronkelijke essentie Onze huidige matrix indoctrineert ons om alles alleen te zoeken door middel van wetenschappelijke uitleg. Maar door te ontsnappen aan rationalisaties na rationalisaties En in plaats daarvan gebruik te maken van de krachten van de natuur Verborgen rondom en binnen, stellen we ons open voor de gelukzaligheid van de puurste geest De drie guna’s brengen het proces van kosmische groei op gang. Waar de ziel evolueert door de rijkdom van de natuur De ervaring van geboorte en dood, geluk en verdriet In onze verschillende belichamingen als we op zoek zijn naar onze waarheid. Namaste -

BETEKENIS MUZIEK WHY This world desecrated I hear the cry of the earth, Cries of grief, Everywhere Oh no compassion left for us Because, because life lost its value, Because both cause pain, So much injustice in the name of God. Because, because children stopped dreaming Because mothers do not stop mourning, I wonder how God sees us BR (PL MEDIT In our daily lives we have many interactions with people. People close to us including family and friend, people in our work environment as well as strangers. These interactions may be pleasant and unpleasant. A smile from the bus driver or our boss at work can brighten our day . A warm hug from our partner on returning home can be enough to dispel all our frustration. An unpleasant interaction can also ruin our day. And the continual friction with a colleague can build up to a crescendo of discomfort and even affects our health. How much more do our relationships at home with family and loved ones deeply influence our level of happiness. W Deze wereld belijdt Ik hoor het gehuil van de aarde Geschreeuw van verdriet Overal We hebben geen medelijden meer. Waarom het leven zijn waarde verloor Waarom er zoveel pijn is. Zoveel onrecht in de naam van God Omdat de kinderen stopten met dromen. Omdat moeders niet stoppen met huilen. Ik vraag me af hoe God ons ziet. BR (PL MEDIT In ons dagelijks leven hebben we veel interacties met mensen. Mensen die dicht bij ons staan, inclusief familie en vrienden, mensen in ons werk, evenals vreemden. Deze interacties kunnen plasant en niet plasant zijn. Een glimlach van de buschauffeur of onze baas op het werk kan onze dag opfleuren. Een warme knuffel van onze partner bij thuiskomst kan al genoeg zijn om al onze frustraties weg te nemen. Een onaangename enteractie kan ook onze dag herenigen. En de voortdurende wrijving met een collega kan oplopen tot een crescendo van descomfert en zelfs een feit onze gezondheid. Hoeveel meer hebben onze relaties thuis met familie en geliefden een grote invloed op ons geluks niveau.

MUZIEK JONI MIT BO Rows and flows of angel hair And ice cream castles in the air And feather canyons everywhere Looked at clouds that way But now they only block the sun They rain and snow on everyone So many things I would have done But clouds got in my way I’ve looked at clouds from both sides now From up and down and still somehow It’s cloud’s illusions I recall I really don’t know clouds at all Moons and Junes and farris wheels The dizzy dancing way that you feel As every fairy tale comes real I’ve looked at love that way But now it’s just another show And you leave’em laughing when you go And if you care, don’t let them know Don’t give yourself away I’ve looked at love from both sides now From give and take and still somehow It’s love’s illusions that I recall I really don’t know love Really don’t know love at all Tears and fears and feeling proud To say, “I love you” right out loud Dreams and schemes and circus crowds I’ve looked at life that way Oh, but now old friends they’re acting strange And they shake their heads, they say I’ve changed Well something’s lost, but something’s gained In living every day I’ve looked at life from both sides now From win and lose and still somehow It’s life’s illusions I recall I really don’t know life at all It’s life’s illusions that I recall I really don’t know life I really don’t know life at all

MUZIEK JONI MIT BEIDE K Rijen en stromen engelenhaar En ijskastelen in de lucht En overal ravijnen van veren Zo naar de wolken gekeken Maar nu blokkeren ze alleen de zon. Ze regenen en sneeuwen op iedereen. Zoveel dingen die ik zou hebben gedaan. Maar wolken stonden me in de weg. Ik heb nu van beide kanten naar de wolken gekeken. Van boven naar beneden en toch op de een of andere manier. Ik herinner me de illusies van de wolk. Ik ken echt helemaal geen wolken. Manen en juni’s en reuzenraden. De duizelige dansende manier waarop je je voelt. Zoals elk sprookje werkelijkheid wordt. Ik heb zo naar liefde gekeken. Maar nu is het gewoon weer een show. En je verlaat ze al lachend als je gaat. En als je erom geeft, laat het ze dan niet weten. Geef jezelf niet weg. Ik heb nu van beide kanten naar de liefde gekeken. Van geven en nemen en toch op de een of andere manier. Ik herinner me de illusies van de liefde. Ik ken toch echt geen liefde. Ik ken echt helemaal geen liefde. Tranen en angsten en trots voelen. Om hardop ‘I love you’ te zeggen. Dromen en intriges en circus menigten. Ik heb zo naar het leven gekeken. Oh, maar nu oude vrienden gedragen ze zich vreemd. En ze schudden hun hoofd, ze zeggen dat ik veranderd ben. Er is iets verloren gegaan, maar er is iets gewonnen. Elke dag levend heb ik het leven nu van beide kanten bekeken. Van winnen en verliezen en toch op de een of andere manier. Ik herinner me de illusies van het leven. Ik ken het leven echt helemaal niet. Ik herinner me de illusies van het leven. Ik ken het leven echt niet. Ik ken het leven echt helemaal niet.

T OUR Omwille van de vele verplaatsingen van speeldatums die plaatsvinden ten gevolge van de covid-maatregelen, kunt u de meest up to date speellijst het beste nalopen via onze website WWW.ISABELLEBEERNAERT.COM. NEDERL Dronten Amersfoort Oosterhout Capelle aan den IJssel Heerlen Nieuwegein Haarlem Veenendaal Dordrecht Arnhem Bergen Op Zoom Kampen Oss Zaandam Beverwijk Zeist Schiedam Roermond Maastricht Tilburg Groningen Rotterdam Spijkenisse Rijswijk Nijmegen Zwolle Waalwijk Veldhoven Almere Eindhoven Theater de Meerpaal Flint De Bussel Isala Parkstad De Kom Stadsschouwburg Theater Lampegiet Kunstmin Stadstheater Theater de Maagd Stadsgehoorzaal De Lievekamp Zaantheater Kennemertheater Figi Theater aan de schie De Oranjerie Theater aan het vrijthof Theaters Tilburg Martini Plaza Nieuwe Luxor De Stoep De Rijswijkse Schouwburg Stadsschouwburg Theater de Spiegel Theater de Leest theater de Schalm Kunstlinie Almere Flevoland Parktheater BEL Oostende Kortrijk Vilvoorde Heist Op den Berg Genk Turnhout Antwerpen Gent Brugge Hasselt Kursaal Oostende Stadsschouwburg Kortrijk Vilvoorde CC ‘t Bolwerk CC Zwaneberg C-Mine Turnhout Warande Stadsschouwburg Capitole Concertgebouw CC Hasselt

W ORK SHOPS Steun ons gezelschap op uw eigen manier door een donatie te doen, of merchandise te bestellen via de webshop op isabellebeernaert.com De workshops zijn bedoeld om het thema ‘Naakt - Nuda Veritas‘ samen met de deel-nemers te beleven door middel van diverse bewegingstechnieken. Deze workshops zijn dan ook voor alle geïnteresseerden in dans en beweging, en onderzoek rondom het thema ‘Naakt – Nuda Veritas – de naakte waarheid ‘. Het thema relateert zich zowel tot het individu zelf, als het collectief gevoel / geheugen van iedereen. Net zoals Isabelle werkt met haar professionele dansers zal er gewerkt worden met het lichaam, de stem, de persoonlijkheid, het brein … het bewuste en het onderbewuste. Dans... Op aanvraag van de deelnemers aan eerdere workshops en intensives gaan we dus weer verder met soortgelijke evenementen te organiseren. We zijn volop bezig om dit mogelijk te maken. Houdt onze kanalen goed in de gaten om op de hoogte te blijven van de toekomstige datums! Uiteraard zijn er ook nog andere mogelijkheden dan meedoen aan een door ons georganiseerd event. Wellicht dat u Isabelle wilt uitnodigen deel te zijn van uw eigen event door middel van een workshop of clinic te geven. Voor meer info mail naar productie@isabellebeernaert.com

BEDRIJF SEVENEMENT Dans als Business event Een onvergetelijke ervaring voor uw personeel of zakenrelaties. In samenwerking met ons productieteam zijn er vele mogelijkheden om een speciaal op uw wensen aangepast evenement te organiseren bij een voorstelling van Isabelle Beernaert. Maak er een VIP-beleving van in combinatie met een voorstelling in het theater, of op uw bedrijfsevenement. Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Contacteer ons op productie@isabellebeernaert.com We helpen je graag op weg. Isabelle Beernaert heeft al eerder speciale evenementen georganiseerd met en voor o.a. Rotary Genk-Staelen, Markant, KBC, Ethias, Keune, Nike, BMW, Seat en L’Oreal. “Het heeft het vuur in mij geprikkeld en als ik daar aan terugdenk, dan begin ik weer te gloeien en stralen. Dat gevoel zou iedereen moeten ervaren!” DEELNEMER NAAKT - SUMMER INTENSIVE DEZE VOORSTELLING WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR

CREW Artistiek directeur, producent, choreograaf, scenograaf, regisseur: Isabelle Beernaert Zakelijk directeur, Assistent regie, Artiest manager & art development: Daniel Philippe Borst Lichtontwerp: Mike den Ottolander & Isabelle Beernaert Kostuumontwerper: Sarah Pacini, Isabelle Beernaert Productie & Tour Management: Isabelle Beernaert & Daniel Philippe Borst Productie assistent & Tour Management: Manon Beernaert Technical crew: Arne Haijtink, Brian Admiraal, Jesse Bakker Assistent choreograaf: Manon Beernaert Fotografie: Kim Vos, Daniel Philippe Borst, Phile Deprez Videografie: Manon Beernaert, Daniel Philippe Borst Grafisch Design: Carmén Huisman Web design: Sander van de Venne Communication, Marketing: Falco Tibben (Culdy), Daniel Philippe Borst Social Media: Manon Beernaert (IB the company) Tour planning: Senf Theaterpartners (NL), Daniel Philippe Borst (BE) Merchandise : Emblema Coaches Release & Limon technique: Michele Swennen isabellebeernaert.com booking.isabellebeernaert.com

SARAHPACINI.COM A way of life, a way of expression.

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
Home


You need flash player to view this online publication