SPECIALIZED
Special Brains Toertocht
Voor het goede doel
Ontdek de vreugde van buiten zijn en laat je energie vrij op de fiets,
vooral als je ADHD hebt. Doe mee met de Special Brains Toertocht,
een samenwerking tussen Specialized en Impuls & Woortblind,
om bewustzijn te creëren over ADHD.
Inschrijfgelden en donaties gaan naar Impuls & Woortblind,
die met de opbrengst in 2024 een speciaal evenement
voor kinderen met ADHD en hun ouders organiseren.
Schrijf je vanaf februari in voor de toertocht op de racefiets of mountainbike.
Kies uit diverse routes, startend bij het hoofdkantoor van
Specialized NL/BE op Arnhems Buiten in Arnhem.
Sluit de dag af met een smakelijke burger en een (alcoholvrij) biertje!
Klik hier om je in te schrijven voor deze Toertocht
Wanneer:
Zondag 21 april 2024
Wat:
Met een toertocht op de racefiets (60 of 120 km) of
mountainbike (35 of 70 km) is er voor ieder wat wils.
Tijd:
Om 8:30 uur en 10:00 uur kun je vanaf het hoofdkantoor van
Specialized op het terrein Arnhems Buiten (Utrechtseweg 310, Arnhem)
starten met de toertocht op de racefiets of mountainbike.
Kosten:
Voor slechts €10,- kun je al meedoen aan de toertocht en ontvang je
een goodiebag. Wil je er ook een drankje en lekkere lunch bij De Kookplaats?
Dit kan al voor €20,-. Uiteraard is er ook de mogelijkheid extra te doneren
voor het goede doel. Lees hier meer over stichting Impuls & Woortblind.
Kom je met de auto? Er is voldoende parkeergelegenheid, tot dan!
Noten en bronnen bij ‘Dyscalculie is lastig…
maar zie ook de plussen’
NOTEN:
1. Ruijssenaars et al., 2021, p. 17
2. Ruijssenaars & Ruijssenaars-Elshoff, 2021
3. Desoete et al., 2020, p. 43
4. Desoete et al., 2020
5. Willcutt et al., 2019
6. Capano et al., 2008; DuPaul et al., 2013
7. Desoete & Warreyn, 2019
8. Pennington, 2006
9. Desoete, 2022; Desoete et al., 2020
10. Lissens et al., 2020; Desoete et al., 2020
11. lingerieontwerper Murielle Scherre in Desoete et al., 2020, p. 95
12. Desoete et al., 2020, p. 56
13. Desoete et al., 2020
BRONNEN:
Capano, L., Minden, D., Chen, S. X., Schachar, R. J., & Ickowicz, A. (2008). Mathematical
learning disorder in school-age children with attention-deficit hyperactivity disorder.
Canadian Journal of Psychiatry, 53(6), 392–399.
Desoete, A. (2022). Inzetten op autonome motivatie en betrokkenheid bij reken- en
wiskundeprestaties, ook bij leerlingen met dyscalculie. Remediaal, 22 (2-3) 38-42
Desoete, A., Baccarne, B., Robaeyst, B., Duthoo, W., Haenebalcke, A., Lissens, F., Al Asmar, M,
Willems, D. , & Brysbaert, M. (2020). Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs. OWL
Press.
Desoete, A., & Warreyn, P. (2019). ADHD-plus. Als ADHD samen voorkomt met dyslexie en/of
dyscalculie. Magazine over ADHD en leer-, ontwikkelings- en gedragsstoornissen.
Driemaandelijks magazine Zit stil, 155,14-17
Lissens, F., Al Asmar, M., Willems, D., Van Damme, J., De Coster, S., Demeestere, E., Maes, R.,
Baccarne, B., Robaeyst, Duthoo, W., & Desoete, A. (2020). Het stopt nooit…De impact van
dyslexie en/of dyscalculie op het welbevinden en studeren van (jong)volwassenen en op de
transitie naar de arbeidsmarkt: een bundeling van Vlaamse pilootstudies. Tijdschrift voor
Logopedie, 2020/6, 10-28.
Pennington, B. F. (2006). From single to multiple deficit models of developmental disorders.
Cognition, 101, 385-413.
Ruijssenaars, W., & Ruijssenaars-Elshoff, C. (2021). Berekend! Van rekenprobleem tot
dyscalculie. Niet-geautomatiseerde basiskennis als centraal probleem. Gompel & Svacina.
Ruijssenaars, Van Luit, Van Lieshout, & Kroesbergen (2021). Handboek dyscalculie en
rekenproblemen. Een dynamisch ontwikkelingsperspectief. Lemniscaat.
Willcutt, E. G., McGrath, L. M., Pennington, B. F., Keenan, J. M., DeFries, J. C., Olson, R. K., &
Wadsworth, S. J. (2019). Understanding comorbidity between specific learning disabilities.
New Directions for Child and Adolescent Development, 2019(165), 91–109.